Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęściej popełniane błędy w komunikacji cyfrowej z klientami
Każda firma, która chce osiągnąć sukces, musi stale komunikować się z osobami będącymi jej klientami, a także z tymi, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani jej ofertą. W tym celu musi jednak wybrać właściwy kanał docierania do takich osób, a także prawidłowo sformułować przekaz, jaki chce do nich skierować. Warto pamiętać, że wszystkie błędy popełniane w tym obszarze mogą się okazać niezwykle kosztowne z uwagi na skalę przedsięwzięcia.
Jakie są sposoby prowadzenia komunikacji elektronicznej z klientami?
Stały rozwój świata cyfrowego oraz fakt, że korzysta z niego coraz większa liczba osób sprawa, że wiele działań marketingowych i PR-owych musi z konieczności przenieść się do internetu oraz mediów społecznościowych albo przynajmniej być przekazywana z ich użyciem. Do najpopularniejszych rozwiązań należy korzystanie z rozmaitych platform – Facebooka, Instagrama, Linked, a także Tik-Toka czy Twittera działającego obecnie jako „X”. W grę wchodzą też takie metody jak masowa wysyłka maili w ramach tzw. mailingu czy prowadzenie kampanii w oparciu o SMS-y i MMS-y oraz stosowanie kampanii głosowych VMS (Voice Mailing System).
O czym trzeba pamiętać przy korzystaniu z komunikacji elektronicznej?
Korzystanie z kanałów komunikacji elektronicznej z klientami może być efektywne, w ramach stosowanych metod łatwo jednak o popełnienie poważnych błędów. Jednym z największych problemów jest niedostosowanie czasu wysyłania komunikatów do przyzwyczajeń i możliwości odbiorców – szczególnie rażące będzie m.in. wysyłanie maili w weekend, co sprawia, że w poniedziałek ciężko będzie je wyłowić z masy innych informacji czy dzwonienie z ofertą w godzinach, gdy zainteresowani nie mają na ogół czasu na wysłuchanie propozycji. Kolejny problem to brak dobrego przygotowania treści i stosowanie pozbawionych znaczenia „zapychaczy” lub ogólników. Najlepszym przykładem będzie takie sformułowanie oferty, które nie zawiera ważnych szczegółów, za to jest wypełniona ozdobnikami mającymi zachwalać produkt lub usługę. Ważne jest też dopasowanie treści do odbiorców. Wśród najczęstszych wpadek znajduje się założenie, że przeciętni odbiorcy przekazów kierowanych drogą cyfrową są równie biegli w tej sferze co ich twórcy i koncentrowaniu się na drobiazgach, zamiast na doborze formy, która trafi do adresata. Największym przewinieniem będzie jednak niedostateczna wiedza o swoich klientach i brak znajomości ich preferencji i potrzeb. Firma Target Media oferuje firmom bazy B2C oraz B2B, a także obsługuje kampanie mailowe, mobilne oraz społecznościowe.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana