Artykuł sponsorowany

Najczęściej popełniane błędy w komunikacji cyfrowej z klientami

Najczęściej popełniane błędy w komunikacji cyfrowej z klientami

Każda firma, która chce osiągnąć sukces, musi stale komunikować się z osobami będącymi jej klientami, a także z tymi, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani jej ofertą. W tym celu musi jednak wybrać właściwy kanał docierania do takich osób, a także prawidłowo sformułować przekaz, jaki chce do nich skierować. Warto pamiętać, że wszystkie błędy popełniane w tym obszarze mogą się okazać niezwykle kosztowne z uwagi na skalę przedsięwzięcia.

Jakie są sposoby prowadzenia komunikacji elektronicznej z klientami?

Stały rozwój świata cyfrowego oraz fakt, że korzysta z niego coraz większa liczba osób sprawa, że wiele działań marketingowych i PR-owych musi z konieczności przenieść się do internetu oraz mediów społecznościowych albo przynajmniej być przekazywana z ich użyciem. Do najpopularniejszych rozwiązań należy korzystanie z rozmaitych platform – Facebooka, Instagrama, Linked, a także Tik-Toka czy Twittera działającego obecnie jako „X”. W grę wchodzą też takie metody jak masowa wysyłka maili w ramach tzw. mailingu czy prowadzenie kampanii w oparciu o SMS-y i MMS-y oraz stosowanie kampanii głosowych VMS (Voice Mailing System).

O czym trzeba pamiętać przy korzystaniu z komunikacji elektronicznej?

Korzystanie z kanałów komunikacji elektronicznej z klientami może być efektywne, w ramach stosowanych metod łatwo jednak o popełnienie poważnych błędów. Jednym z największych problemów jest niedostosowanie czasu wysyłania komunikatów do przyzwyczajeń i możliwości odbiorców – szczególnie rażące będzie m.in. wysyłanie maili w weekend, co sprawia, że w poniedziałek ciężko będzie je wyłowić z masy innych informacji czy dzwonienie z ofertą w godzinach, gdy zainteresowani nie mają na ogół czasu na wysłuchanie propozycji. Kolejny problem to brak dobrego przygotowania treści i stosowanie pozbawionych znaczenia „zapychaczy” lub ogólników. Najlepszym przykładem będzie takie sformułowanie oferty, które nie zawiera ważnych szczegółów, za to jest wypełniona ozdobnikami mającymi zachwalać produkt lub usługę. Ważne jest też dopasowanie treści do odbiorców. Wśród najczęstszych wpadek znajduje się założenie, że przeciętni odbiorcy przekazów kierowanych drogą cyfrową są równie biegli w tej sferze co ich twórcy i koncentrowaniu się na drobiazgach, zamiast na doborze formy, która trafi do adresata. Największym przewinieniem będzie jednak niedostateczna wiedza o swoich klientach i brak znajomości ich preferencji i potrzeb. Firma Target Media oferuje firmom bazy B2C oraz B2B, a także obsługuje kampanie mailowe, mobilne oraz społecznościowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.